Načo nám sú realitné kancelárie?

Legacy 12.03.2020 108x

Od zlých treba utekať. Tie kvalitné však potrebujeme.

 

Mohlo by sa zdať, že v dobe sociálnych sietí, nákupných skupín, či inzertných aplikácií si už vystačíme sami. Iste, o svojom zámere predať, či kúpiť nehnuteľnosť, dokážeme dať vedieť naozaj širokému publiku. Ponuky na predaj si vieme prezrieť z pohodlia domova, pohodlne sediac v kresle s telefónom či tabletom v ruke. Nikdy nebolo jednoduchšie skontaktovať sa s predajcom, zistiť podrobnosti, dohodnúť obhliadku. Tak na čo vlastne ešte treba realitnú kanceláriu?

 

Nuž, ani zďaleka to nemusí mať taký hladký priebeh. Kúpa, či predaj nehnuteľnosti je pre bežného človeka dôležitá životná udalosť, pri ktorej sú v hre celoživotné úspory, alebo záväzok na celé budúce desaťročia. Najčastejšie však oboje. A nástrah, právnych kľučiek a potencionálnych nášľapných mín neúrekom. Realitná kancelária je oveľa viac, než len ďalší priestor, kde si môžeme prezrieť najnovšiu ponuku realitného trhu.

Zdroj obrázka: Freepik

Vybrať sa do neznámej a nebezpečnej krajiny bez erudovaného sprievodcu, len tak na vlastnú päsť, môže byť zážitok, o ktorom budete rozprávať do konca života. Nočnou morou sa však môže stať adrenalín, keď pri kúpe, či predaji nehnuteľnosti narazíte na podvodníka alebo prekážky, ktorých prekonanie nebude závisieť od vás, prípadne sa budú vliecť mesiace, či roky. Ešte raz: v hre sú vaše úspory či dlhodobé záväzky. Zrejme ste už mali do činenia s turistickým sprievodcom, ktorý si pri vašom zájazde jednoducho len odbil svoju povinnosť. Pri náznaku podobných spôsobov realitnej kancelárie treba utekať.  

 

Dobrá realitná kancelária je totiž ako kvalitný turistický sprievodca, ktorý svojho klienta prevedie cez všetky úskalia cesty, na ktorú sa spoločne vydali. Veľmi skoro spoznáte, či mu ide len o vaše peniaze, alebo vidí pred sebou človeka so svojimi očakávaniami a potrebami. Profesionálna a otvorená komunikácia, neúnavná snaha objasniť klientovi každý krok, popísanie možných rizík, férový prístup a splnenie aj tých najbanálnejších dohôd, to je základ, ktorý klienta presvedčí, táto cesta môže byť nielen úspešná, ale aj bezpečná.